FATİH AKBAŞ

Belediye Başkanı Zeki Gül, belediye olarak özgelirlerin toplam gelirin içerisindeki payının % 47,8. olduğunu yani gelirlerin yarısına yakınını özgelirlerin oluşturduğunu söyledi.

Çorum Belediyesi’nin 2017 yılı Faaliyet Raporu Belediye Meclisi’nin dün yapılan Nisan ayı toplantısında görüşülerek kabul edildi. Gündem maddesi hakkında konuşan Belediye Başkanı Zeki Gül, “2017 yılı birçok yatırımın başlanıldığı bir yıl oldu. Bu kapsamda 233 ihale gerçekleşti. Bu ihalelerin 60 tanesi yapım, 104’ü mal alımı, 69’u da hizmet alımı ihalesi oldu. Kamu kurum ve kuruluşlarımızla, sivil toplum kuruluşlarımızla ortak faaliyetler gerçekleştirmeye devam ettik. Kardeş şehirlerimizle iş birliğimizi artırdık. Çorum’dan ihtiyaç sahiplerine elimizi uzattık. 2017 yılında gider bütçemizde yaptığımız harcamaların % 38’i yol, kaldırım yapım ve onarımı, su temini, temizlik, park – bahçe bakım ve onarımı, alt yapıyla ilgili çalışmalara tahsis edildi.

Geçen yılın bütçesinden % 43’lük payı da Çorum’un imar ve inşasında önemli projeleri hayata geçiren birimimiz olan Etüt Proje, İmar Ve Şehircilik, Yapı Kontrol Müdürlüğümüz kullandı.  Şehrin dört bir yanında şehrin çehresini değiştiren büyük projelere başladık.  Dolayısıyla şunu net bir şekilde ifade edebilirim ki bütçemizin %80’ini Çorum’un ve Belediyemizin gelişmesi adına yatırıma ayırdık. 2017 yılı içerisinde, 24 büyük yatırımdan bazılarını tamamladık ve hemşehrilerimizin hizmetine sunduk.  Çorumspor Kulübü için muhteşem bir tesis inşa ettik. 75.000 m2 alan üzerine inşa Yeni Hayvan Pazarımızı inşa ettik. 17.600 m2 alan üzerinde, 3 bin büyükbaş hayvan kapasiteli ve 7.000 m2 alan üzerinde de 3 bin küçükbaş hayvan kapasiteli bir hayvan pazarı kazandırdık. Kapalı ve açık alanlarıyla, indirme ramparıyla, sosyal donatılarıyla esnafımızın rahat edebileceği şekilde bir tesisi Çorum’a kazandırdık.  Şehrimizdeki okullarımıza 40 Z Kütüphane kazandırdık.  Kütüphanelerimize 88 bin kitap alımı gerçekleştirdik. 4 – 6 yaş arası evlatlarımıza temel dini bilgilerin verildiği ve aynı zamanda bir kreş vazifesi gören “Gündüz Bakımevi ve Kreş” inşa ettik.  Türkiye’de parmakla gösterilen bir İmam Hatip Külliyesi inşa ettik. Külliyemizin Ek Tesislerini de geçtiğimiz yıl tamamladık.  Bu 5 büyük projemizin Belediyemize maliyeti 43 milyon 511 bin 465 TL’dir.  2017 yılında bitmesini öngördüğümüz ancak iş artışı ve ek süre verildiği için 2018 yılı içerisinde tamamlayacağımız 7 tane daha büyük projemiz var.  Bunlar; 15 Temmuz Şehitler Müzesi, Belediye Ek Hizmet Binası, 3 tane Mahalle Mescidi, Rüzgar Enerji Santrali, Kent Meydanı ve Yeraltı Otoparkı, Kız – Erkek Yatılı Hafızlık Öğrenci Yurtları, Binicilik Tesisidir.  Rüzgar Enerji Santralinde çalışmalarımızı tamamladık.  Enerji üretimine başladık. Kent Meydanı çalışmamız ve yeraltı otopark çalışmasını bitirdik. Binicilik tesisimiz bitti. Hafızlık kurslarımızın inşaatı devam ediyor.   Bunların dışında;  Stadyum, Belediye Ek Hizmet Tesisleri, 3500 Kişilik Spor Salonu, Kentpark, Mezbaha, Bahçelievler Kültür Merkezi, Mahalle Spor Salonları, Velipaşa Hanı Restorasyonu, Eski Karakol Restorasyonu, Cami İnşaatlarımız da devam ediyor. İnşallah, 2018 yılı içerisinde bu işlerimizi de tamamlayacağız” dedi.

‘147 BİN 609 TON ASFALT ÜRETİLDİ’

Yol yapım ve altyapı hizmetlerinde yoğun bir çalışma dönemini geride bıraktıklarını ifade eden Gül, “2017 yılında asfalt üretim tesislerimizde 147 bin 609 ton asfalt üretimi gerçekleştirdik. Ürettiğimiz asfaltın, 125 bin 667 tonunu şehir merkezimizdeki yollarda kullandık. Geri kalanı ise ilçelerimizde ve faaliyete giren bazı tesislerimizin düzenlemesinde kullanıldı.  Şehrimizin muhtelif noktalarında 39 bin 618 metre su şebekesi yapımı gerçekleştirdik. Bu rakamın % 56’sını eskiyen, kaçak miktarının olduğu bölgelerdeki yenileme çalışmaları oluşturdu. Kanalizasyon yapımında da 2016 yılına göre % 53’lük bir artış gerçekleştirdik. 30 bin metre kanalizasyon şebekesi yaptık. Kadın Kültür ve Sanat Merkezlerimiz vasıtasıyla geçtiğimiz yıl, 15 bin 42 hanım kardeşimize ulaştık. Hanım kardeşlerimiz merkezlerimizde düzenlediğimiz kurslara katıldı. Organize ettiğimiz gezilere, yarışmalara katıldı. Aile eğitim merkezimiz 2 bin 124 kişiye eğitim ve danışmanlık hizmeti verdi.  Eğitim – öğretim hizmetlerimiz kapsamında Gençlik Merkezlerimiz 8 bin 935 öğrenciye eğitim desteği sağladık. Eğitimle ilgili bir diğer hizmetimiz ise Tatil Kitabı dağıtımı. 12 bin 250 öğrencimize tatil kitabı hediye ettik. Şehrimizin kültürel hayatını canlı tutmak için çok sayıda etkinliklerimiz oldu. Gerek Belediye olarak gerekse STK’larımızla işbirliğiyle panel, konferans, sempozyum gibi 47 farklı kültürel etkinlik düzenledik.

17 bin 883 vatandaşımız düzenlediğimiz gezilere katıldı.  75 kursiyerle başladığımız Engelli Eğitim Merkezimizde 2017 yılında 581 evladımıza ulaştık. Merkezimizde engelli kardeşlerimize eğitim verdik. Ailelerimizin yükünü almaya gayret ettik.

3 bin 531 ailemizi Hoş Geldin Bebek kapsamında ziyaret ettik. 682 büyüğümüzün evinde rutin temizlik hizmetlerimizi devam ettirdik. Yine 8 bin 726 ailemizi Gıda Bankamızdan yararlandırdık. Ramazan ayında mahalle iftarlarımız oldu. 5 bin yetim ve ihtiyaç sahibi evladımıza giysi yardımında bulunduk. 2017 yılı itibariyle Belediyemizin hizmet götürdüğü yeşil alan miktarı 4 milyon 249 bin 208 metrekarelik büyük bir alan. Şehrimizde önceki yıllara göre yeşil alan miktarımızı artırdık.

2017 yılında 19 yeni park yaptık. 6 parkımızda düzenleme yaptık. 17 bin 305 adet yetişmiş ağaç dikimi yaptık.  Parklarımıza oyun grupları yerleştirdik.

‘ÇÖP KONTEYNIRLARI ARTIK TAKİPTE’

Geçtiğimiz yıl yaptığımız önemli hizmetlerimizden biri de şehrimizin temizliği ile ilgili çalışmalarımız.  Şehir merkezimizde bulunan 15 bin 755 adet konteynırın ve çöp sepetlerinin takibini yapmaya başladık.  Böylece hemşehrilerimizin atıklarla ilgili bir sorunun yaşamaması için gerekli önlemleri aldık. Geri dönüşüm, ambalaj atıklarının, evsel atıkların, tıbbi atıkların toplamasıyla ilgili faaliyetlerimiz devam ediyor.

Hemşehrilerimiz bütün bu faaliyetlerimiz ve hizmetlerimizle ilgili detaylı bilgileri gerek internet adresimizden, gerekse belediyemizin ilgili birimlerinden öğrenebilirler.

Ben bu hizmet kervanında, hemşehrilerimiz çalışan, bu şehrin gelişmesine katkı sağlayan tüm kardeşlerime, mesai arkadaşlarıma, meclis üyelerimize yürekten teşekkür ediyorum.  Hemşerilerimizin beklentilerine, hedeflerine uygun ve sağlıklı bir çalışma ikliminde daha nice hizmetlere diyorum” diyerek sözlerini tamamladı.

Başkan Gül’ün konuşmasının ardından yapılan oylama 2017 Faaliyet Raporu oy çokluğu ile kabul edildi.